Spotkanie w Ministerstwie Rolnictwa

 

W dniu 5 maja 2016 r. w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi odbyło się spotkanie przedstawicieli Sekretariatu Rolnictwa NSZZ „Solidarność” z Podsekretarzem Stanu w MRiRW Panem Rafałem Romanowskim, który odpowiada między innym za kontakty z organizacjami społecznymi.

 

Spotkanie odbyło się na prośbę Sekretariatu w celu omówienia problemów w instytucjach związanych z rolnictwem. Ze strony sekretariatu w spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele m.in. Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Agencji Nieruchomości Rolnych, Inspekcji Weterynaryjnej, Ośrodków Doradztwa Rolniczego, Spółek Rolnych i Hodowlanych. Ze strony ministerstwa razem z Ministrem Rafałem Romanowskim uczestniczyli Dyrektorzy Departamentów oraz Prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Pan Waldamer Humięcki i Zastępcy Prezesa ARiMR Pani Maria Fajgier i Halina Szymańska.

 

Spotkanie miało na celu przedstawienia największych problemów w instytucjach rolniczych. Pan Minister podkreślił, że Kierownictwo Ministerstwa nie chce oderwać się od rzeczywistości, chce rozmawiać. Poinformował o tworzeniu przy Ministerstwie Rady Dialogu Społecznego i zaprosił do pracy w tym gremium Przewodniczącego Sekretariatu Rolnictwa NSZZ „Solidarność” Pana Dariusz Łąckiego. Ponadto ustalono, że w najbliższym czasie odbędą się spotkania w węższym, branżowym gronie.

 

Przedstawiciele NSZZ „Solidarność” Pracowników Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przedstawili Panu Ministrowi postulat zwiększanie budżetu na wynagrodzenia na rok 2017, tak aby postulat 500 zł dla wszystkich został zrealizowany. Przypomnieliśmy jednocześnie, że podczas rokowań Pan Prezes obiecał zaoszczędzone środki przeznaczyć na podwyżki w roku następnym. Pan Minister potwierdził, że jeżeli Prezes Daniel Obajtek tak obiecał słowa dotrzyma. Ponadto przedstawiliśmy problem dwuzmianowości, przypominając obietnicę, że dwóch zmian nie będzie. Pani Prezes Halina Szymańska poinformowała, że to Dyrektorzy OR mają w swoich kompetencjach decyzję czy danym OR powinny być wprowadzone zmiany czy dyżur kilku pracowników, tak aby zapewnić pracę biura do godziny 22. Zadaliśmy także pytanie o to, na jakim etapie jest sprawa łączenia Agencji. Pan Minister nie przedstawił koncepcji Ministerstwa w tym temacie, nie chciał tego robić przed Ministrem Konstytucyjnym, który ma przedstawić koncepcję w przyszłym tygodniu. Powiedział jedynie, że jest koncepcja ministerstwa jest odmienna od tej przedstawionej przez Prezesa Daniela Obajtka i podkreślił jednocześnie, że etaty w ARiMR w związku z łączeniem nie są zagrożone.

 

W najbliższych dniach zostanie ustalony termin spotkania roboczego pomiędzy ministerstwem a przedstawicielami Agencji.

 

 

 

Komentarze

+15 # Helenka 2016-05-06 11:07
Cytuję: "Pan Prezes obiecał zaoszczędzone środki przeznaczyć na podwyżki w roku następnym. Pan Minister potwierdził, że jeżeli Prezes Daniel Obajtek tak obiecał słowa dotrzyma."
Mam w związku z powyższym pytanie: jak się to ma do stwierdzenia Prezesa na spotkaniach, że w tym roku wrócił do budżetu 8 mln (?), a wróci jeszcze więcej?
+18 # xxx 2016-05-06 14:16
i stosowny cytat, zaczerpnięty z oficjalnej strony ARiMR:
Prezes Agencji zwracał także uwagę na zmiany jakie nastąpiły, w tym racjonalizację wydatków w ARiMR. "Pieniądze te zostaną zwrócone do budżetu Państwa aby gospodarka naszego kraju jak najszybciej się rozwijała" - zaznaczył Obajtek...

widzę tutaj pewną sprzeczność w rozumowaniu obu panów...
+2 # loenidas 2016-05-25 11:08
Do jakiego budżetu??? Do TV trwam
+1 # Ja 2016-05-06 11:22
Cieszę się, że coś się dzieje i to na tak wysokim szczeblu. Nadzieja rośnie.
Kiedy będziemy podpisywać papiery na ekstra stówę? Podobno prezes zarządził, że do 16.05, a u nas cisza....
-2 # Ktoś 2016-05-06 13:08
Ja dzisiaj dostałem aneks do podpisania...
+2 # miszcz 2016-05-06 15:22
Cytuję Ktoś:
Ja dzisiaj dostałem aneks do podpisania...


No i?
+12 # mhc5001 2016-05-06 19:07
A co się konkretnie dzieje Naiwniaku ? NIC ! ... Ze coś się dzieje może mówić zgromadzenie ZZ pracowników cywilnych MON które podpisało porozumienie że w 2017 roku ich budżet płac będzie zwiększony o 5% ponad inflacje.

U nas nic podpisali i do niczego niezobowiązali tylko znów same obietnice i kłamstwa (Obajtek mówił że kasę zwrócił do budżetu ten mówi że kasa będzie na podwyżki)
-2 # popierajaca 2016-05-06 21:27
BP w śląskim dziś podpisywało z datą 29.09 :)
+8 # miszcz 2016-05-07 06:13
Cytuję popierajaca:
BP w śląskim dziś podpisywało z datą 29.09 :)

Z wrzesniowa data? Cos sciemniasz chyba..
+3 # duda 2016-05-07 16:27
Ja też się cieszę na tą stówkę...lecz miernotą jest żyć aby przeżyć...więc idę na L4 .Trzymam kciuki za SIŁACZKI:)
+15 # marionetka 2016-05-07 08:04
Pragnę zwrócić uwagę Związków na fakt, iż ostatnie polecenie p. Prezesa o pracy dwuzmianowej w dniach 09-16 maja łamie § 12 Regulaminu pracy ARiMR w zakresie konieczności zapoznania pracowników z harmonogramem co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem nowego okresu rozliczeniowego. Ponieważ nie wiem, czy rzeczowe niestosowanie się do regulaminu pracy jest tylko działaniem lokalnych władz w mojej jednostce, czy ma zasięg ogólnokrajowy, proszę innych pracowników BP o odpowiedź czy na co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem nowego okresu rozliczeniowego mieli możliwość zapoznania się z harmonogramem pracy dwuzmianowej (jako osoba wyznaczona do pracy na II zmianie nie z własnej woli potrzebne mi to jest do późniejszych roszczeń wobec pracodawcy). Pomijam fakt jaki ma sens praca dwuzmianowa przy wydłużonym do 15 czerwca okresie składania wniosków...
+9 # OR03 2016-05-07 15:52
U nas wprowadzili na styk na czas ale później odwołali tą prace dwuzmianową po wydłużeniu terminu dla rolników. Aktualnie dostałam telefonicznie informację, że mam pracować w poniedzialek do 22. Nie wiem czy to jest zgodne z prawem takie wprowadzanie i odwolywanie. ogólnie bałagan i brak możliwości zaplanowania czegokolwiek w związku z dziećmi. No ale nic, rodzina 500 + jest i to najważniejsze.
+6 # a 2016-05-07 20:25
To nie jesteś jednym przypadkiem z BP OR3. Jest ogólne dezinformacja.
+10 # s 2016-05-07 09:48
Taki wyzysk pracowników to był za SLD. Bezsensowana praca dwuzmianowa w sytuacji gdy termin na przyjmowanie wnioskow wydłużony. Dali nam sygnal, że jesteśmy dla nich szmatami, którymi można pomiatać. Nasze rodziny i dzieci się nie liczą.Praca jak w fabryce tylko dodatkowo przerzucanie skutków nieudolnego zarządzania na szeregowych pracowników i ich rodziny.
+14 # gorliwy parafianin 2016-05-07 12:25
Ciekaw jestem, czy w ostatnim tygodniu przed 15 czerwca również praca na 2 zmiany okaże się niezbędna?
-5 # ja 2016-05-07 12:44
Nie rób z siebie takiego nieszczęśliwca. Praca w dodatkowych godzinach zawsze była praktykowana i trzeba się z tym pogodzić, tym bardziej, że dostajemy za to wolne. Widać nie pracowałeś za wiele w swoim życiu i nie siedziałeś nigdy po godzinach za free, że takie cos cię oburza. Każda firma zatrudnia pracowników, a oni mają pracować tak, aby praca była wykonana i nic nikogo nie obchodzi, że akurat ty ten czas zapragnąłeś spędzić z rodziną. Jest coś takiego jak dyspozycyjność pracownika. Tutaj nie chodzi o czas pracy, ale o to, żeby nas wreszcie zaczęto GODNIE WYNAGRADZAĆ, tak jak na wykształconych urzędników państwowych przystało.
+9 # OR03 2016-05-07 15:56
Jak jesteś takim wykształconym urzędnikiem to napisz jakie urzedy jeszcze pracują na 2 zmiany. Może ZUS w związku z kapitałem początkowym wprowadził takie udogodnienia? A może Urząd Skarbowy do przyjmowania PITów? Czekam na odpowiedzi. Dodam tylko, że mi za nadgodziny od pon. do piątku nikt nie zapłacił a ponieważ okres rozliczeniowy skończył się to już jest niezgodne z prawem. napisz jakie jeszcze urzedy robią takie wałki z pracownikami wykształcony urzedniku?
-1 # Ela 2016-05-09 06:17
Mało wżyciu widziałeś. Nie wiesz ile ludzie po urzędach zapieprzają po godzinach i ile roboty do domu biorą. Nie wiesz, jak są dyscyplinowani i rozliczani pracownicy w bankach. Twoje myślenie o Urzędzie Skarbowym nie wykracza poza przyjmowanie PIT-ów, tak jak myślenie rolnika o przyjmowaniu wniosków. Praca urzędnika, to nie tylko siedzenie za biurkiem i przyjmowanie dokumentów. Ale chyba nie o to chodzi, żeby porównywać, jak jest gdzie indziej. jeśli w innych urzędach jest tak świetnie, to dlaczego nie zawalczyłeś o pracę w innym urzędzie, tylko właśnie u nas? Wszędzie trzeba pracować i wszędzie mile widziana jest dyspozycyjność pracownika. Aktualnie problemem jest zakończenie przez ZZ sporu zbiorowego i to, ze nasze wynagrodzenie porównujemy do wynagrodzenia w sieciówkach, gdzie nie zdaje się egzaminu i nie przedkłada dyplomu ukończenia studiów.
+3 # N 2016-05-09 15:00
Nie zgadzam się z tym co piszesz. Mam wielu znajomych w US, ZUS i innych urzędach (również centralnych)i każdy robi oczy jak słyszy o pracy dwuzmianowej. I nie pisz o nadgodzinach bo nie otym tu jest mowa. Mowa jest o łamaniu prawa pracy (nie zapłacenie za nadgodziny lub nie udzielenie czasu wolnego do końca okresu rozliczeniowego)a nie o tym czy pracujemy w nadgodzinach.
+4 # Dyzio 2016-05-09 19:51
Zgadzam się z N. Ale nawet gdyby było tak jak pisze Ela (faktycznie tak bywa w polskiej administracji), to czy mamy w tym kraju tolerować ciągle te folwarczne obyczaje. Bo to są folwarczne obyczaje: ja wam każę bo tak mi się widzi, a wy róbcie bo nie macie wyjścia. Dopóki wszyscy będziemy się na to godzić, dopóty będziemy tanią i niedocenianą siła roboczą...
+14 # s 2016-05-07 16:01
Jest coś takiego jak dyspozycyjność pracownika. Tutaj nie chodzi o czas pracy, ale o to, żeby nas wreszcie zaczęto GODNIE WYNAGRADZAĆ, tak jak na wykształconych urzędników państwowych przystało.

Jest coś takiego jak kodeks pracy i regulamin pracy, które to przepisy jasno określają kiedy można zlecać pracę w nadgodzinach. W ARiMR nie przestrzega się tego, przypominam:"nadzwyczajne potrzeby pracodawcy"- czy obsługa wniosków OB to są jakieś nadzwyczajne zadania arimr czy zwykła, planowa praca, którą wykonujemy? Moim zdaniem jedynie wnioski suszowe spełniały kryterium nadzwyczajności.
-1 # Ela 2016-05-09 06:10
Do ja: po minusach pod Twoim wpisem widać, ile to mamy pracowników z wieloletnim doświadczeniem w pracy - pewnie pierwsza w ich życiu robota, a przepracowane lata nawet do stażowego nie upoważniają. Jak się chce być dobrym i dobrze zarabiającym pracownikiem, trzeba być dyspozycyjnym, a nie narzekać na wyzysk, bo "do pracy każą chodzić". W naszej sytuacji chodzi przede wszystkim o godne wynagrodzenie i równe traktowanie wszystkich pracowników. I o to, że robota ma być zrobiona.
-22 # Ana 2016-05-07 23:05
Cieszcie się, że macie pracę a nie ciągle narzekacie. W naszym BP mają zwolnić nacz po kierowniku a potem może się za nas wezmą...:( Podobno tak ma być też w innych BP.
+1 # Rurak 2016-05-08 09:19
Cytuję Ana:
Cieszcie się, że macie pracę a nie ciągle narzekacie. W naszym BP mają zwolnić nacz po kierowniku a potem może się za nas wezmą...:( Podobno tak ma być też w innych BP.


W jakim bp?
-9 # zenek 2016-05-08 16:58
U nas chcemy zwolnić ale się nie da, wiec nie pisz głupot!
+8 # Zenek dwa 2016-05-08 18:48
Cytuję zenek:
U nas chcemy zwolnić ale się nie da, wiec nie pisz głupot!


Co chcecie zwolnic?
-9 # zenek 2016-05-08 19:40
Wywalić nierobów
+13 # Ela 2016-05-09 06:18
A kto Ci dal prawo do oceniania ludzi i decydowania o tym, kto jest nierobem?
+18 # Rurak 2016-05-08 09:44
Wiecie co? Takie pisanie ze podobno ze moze ze zwolnia ze przesuna itp jak sie g.... wie jest zalosne. Wiesz cos napisz nie wiesz zapytaj lub nie pisz. Wprowadzanie atmosfery strachu niepewnosci nikomu nie pomoze a ludzie slabsi psychicznie moga sie podlamac
-8 # Taki tam 2016-05-08 19:20
Rurak po Twojej aktywności widzę i stwierdza, że Ty rzeczywiście wierzysz w lepsza zmianę. BRAWO TY
+11 # Rurak 2016-05-08 20:12
Cytuję Taki tam:
Rurak po Twojej aktywności widzę i stwierdza, że Ty rzeczywiście wierzysz w lepsza zmianę. BRAWO TY


No tak bo jak siedzieli poprzednicy i nawet tej 100 dac nie chcieli to bylo ok?
+9 # Ktoś 2016-05-09 06:23
Właśnie. Przez osiem lat słyszeliśmy, że kasy nie ma i nie będzie. I nie było (chyba, że wspomnimy o podwyżkach dla swoich w 2014r.). Tymczasem teraz, po podwójnym płaceniu kierownikom i zwróceniu dużej kasy do budżetu zostało jeszcze na podwyżki dla prawie wszystkich. Oczywiście nie jestem zachwycony zwrotem kasy, ani spłaszczeniem naszych wynagrodzeń, ale trudno wymagać, aby ktoś w miesiąc dał radę naprawić bajzel z ośmiu lat.
+15 # Zdziwiony 2016-05-09 08:39
Minus pewnie od tego, co miał w poprzednim okresie dobrze i podwyżki dostawał....
+10 # Ktoś 2016-05-09 06:19
Racja!
+12 # OK 2016-05-09 08:39
Masz Rurak rację, ale tym co te bzdety wypisują właśnie o to chodzi.
+21 # aa 2016-05-08 17:02
O zwalnianiu w BP słyszałam już od 2010 roku. Co roku kierownik ostrzegał nas pracowników przed zwolnieniami, a koniec jest taki, że to jego zwolnili.
+20 # s 2016-05-09 05:59
"Zwolnienia" to strategia zarządzania strachcem za czasów PO. Jak widać nowi niczego się nie nauczyli, piszą bzdury po forach. W arimr nie pracują już dzieci. mamy po około 35-40 lat średnio.
+9 # OK 2016-05-09 12:17
Masz rację s.
+10 # or06 2016-05-09 13:33
Prośba do związków zawodowych.
Firma która zatrudnia 10 000 nie doczekała się standardu dotyczącego PLANÓW URLOPOWYCH. Pracuje już tyle lat i nigdy nie mogę sobie wykupić wycieczki, zamówić noclegów itp. ponieważ nie wiem kiedy mogę mieć zaplanowany urlop. Teraz nie wolno bo to, tamto. Jadę gdzieś z doskoku na wyżebranych kilku dniach urlopu w lato. Mamy jeszcze po 20 dni urlopu 2015 i tak przepychamy ciągle na kolejne lata. Praca miała akcyjna, ale ostatnie lata to akcja jest na okrągło szczególnie w WDSPB. Mamy dzieci, rodziny, "Pracuje się po to aby żyć, a nie żyć po to aby pracować".
-2 # gg 2016-05-09 17:09
a ja żyje po to żeby pracować, wybudować dom i ustawić dzieci na przyszłość, do 100 lat może się wyrobie jeśli znajdę bank który da mi kredyt na moje wysokie zarobki, bo jak ktoś to mądry powiedział, że tylko idiota pracuje za mniej niż 6 tysi na głowę.
planowane urlopy były zawsze, nie wiem na jakim folwarku się uchowałeś, trzeba to się bierze, pracodawca nie ma prawa ci odmówić bez uzasadnienia na piśmie.
+9 # Edyta 2016-05-10 05:13
O czym Wy piszecie? W ARiMR już od wielu lat nie obowiązuje sporządzanie planów urlopów w rozumieniu Kodeksu Pracy. Pracodawca sam wystąpił do organizacji związkowych z prośbą o wyrażenie zgody na odstąpienie od sporządzania takich planów. Pracownicy nie mają obowiązku z wyprzedzeniem planowania swoich 2-tygodniowych urlopów.
+2 # Jan 2016-05-12 15:46
Cytuję Edyta:
O czym Wy piszecie? W ARiMR już od wielu lat nie obowiązuje sporządzanie planów urlopów w rozumieniu Kodeksu Pracy. Pracodawca sam wystąpił do organizacji związkowych z prośbą o wyrażenie zgody na odstąpienie od sporządzania takich planów. Pracownicy nie mają obowiązku z wyprzedzeniem planowania swoich 2-tygodniowych urlopów.

Dokładnie tak. Byłoby to złe dla Firmy w tej sytuacji. Coś nie działa, zmieniła się opcja prawna i system do poprawy. Ludzie stają z pracą (OB), IRZ przyjmuje wszystko na "pałę". A potem idą urlopy rodzinne, zaplanowane zgodnie z Kodeksem Pracy. I firma nie wyrabia terminu. To wielki ukłon i wyrozumiałość pracowników do pracodawcy - taka obopólna zgoda. Tak samo z urlopami na żądanie.
+12 # Ela 2016-05-10 06:06
Do OR06 - nie wiem, skąd wzięły się Twoje problemy, może z wnętrza Ciebie? A może nie umiecie się dogadać w stanowisku? My zawsze robimy sobie wewnętrzny plan urlopów i jakoś się dogadujemy. Ja, jeśli budżet mi na to pozwala, jeżdżę na wycieczki, umawiam się na spotkania rodzinne i mam nieprzewidziane nagłe potrzeby i jeszcze nigdy nie zmuszono mnie, żebym z czegoś zrezygnowała, a na pewno nie z wycieczki. Trzeba brać pod uwagę jedno: nie można wykupić wycieczki na czas, gdy wiadomo na pewno, ze będzie to czas nasilonej pracy. Żaden kolega nie zrobi takiego czegoś innym, bez uzgodnienia i naprawdę pilnej potrzeby.
-4 # . 2016-05-10 06:56
Pogratulować miłego kierownictwa. U nas praktykowane jest odwoływanie zaplanowanych "wewnętrznie " urlopów w ostatniej chwili. W tej robocie nie da się wszystkiego przewidzieć, np. tego jak i kiedy zaczną dzialac systemy, czy ktoś nie wpadnie w min. na pomysł nowego de minimis, zaliczek itp.. Powrót do planów urlopowych jest jak najbardziej zasadny.
+7 # Ela 2016-05-10 09:02
Planowanie urlopów jest jak najbardziej wskazane. Tu się z Toba zgadzam. Niemniej jednak uważam, ze dużo zależy od nas samych i wzajemnych relacji. I powtarzam: nigdy nie zaplanowałam urlopu wiedząc, że jest to czas nawału pracy i nigdy nie było sytuacji, żebym musiała zrezygnować z opłaconego parę miesięcy wcześniej wyjazdu.
+7 # Halo 2016-05-11 06:19
No, pozostaje tylko pogratulować kolegom i koleżankom minusujących, fajnego towarzystwa w pracy...
+8 # Ej 2016-05-11 11:54
No właśnie, nie rozumiem dlaczego wpis mowiacy o byciu koleżeńskim ma tyle minusów. Albo czytający nie rozumieją treści, albo czytający są egoistami nie liczącymi się z potrzebami innych...
-3 # gg 2016-05-11 17:19
a od kiedy w pracy jest koleżeństwo? człowiek człowiekowi wilkiem stoi, wszystko na złość, zazdrość na każdym kroku.koledzy i koleżanki jak coś potrzeba a tak to zlew , oczywiście w większości przypadków.
+10 # Ej 2016-05-12 05:47
Wiesz co? My sami tworzymy sobie atmosferę w pracy. Kierownicy oczywiście pewne sytuacje i konflikty mogą wykorzystać do skłócenia załogi, żeby nie postawiła się jednym frontem przeciwko nim, ale to tylko wtedy, gdy pracownicy ąa na tyle głupi, ze na to pozwolą. Współczuje Ci złej atmosfery w pracy i nie chciałabym, abyś to Ty był/ była z takim nastawieniem moim towarzystwem zza biurka. Znasz powiedzenie - "nie sądź drugich według siebie"?
+17 # s 2016-05-12 08:28
Pracownicy cywilni sądów dostaną po 10 % podwyżki.
https://ms.gov.pl/pl/informacje/news,8226,list-ministra-sprawiedliwosci-do-pracownikow-sadow.html
Mają lepiej działające związki?
-2 # CV 2016-05-13 10:15
Wszyscy mają lepiej działające związki :)
+3 # Ważne 2016-05-14 14:50
Czy związek zawodowy mógłby wystąpić do PiP o skontrolowanie rozliczania nadgodzin? Wielu ludzi ma niepopłacone nadgodziny z I kwartał a poza tym nadgodziny robione po piśmie Prezesa w sprawie zorganizowania pracy w nadgodzinach styczeń- luty wyparowały. Nie zostały ani zapłacone ani oddane.Tak jest np. w OR03.Pokażcie, że coś robicie dla nas.
+7 # webmaster 2016-05-14 14:57
oczywiście przekażę to przewodniczącemu. Jednak z tego co pamiętam wypłacane miały być nadgodziny wypracowane w lutym i marcu. Jeśli chodzi o poszczególne oddziały to np. w OR09 lista z naszymi nadgodzinami poszła do centrali dopiero w tamtym tygodniu
-4 # rad 2016-05-19 06:53
Cytuję webmaster:
oczywiście przekażę to przewodniczącemu. Jednak z tego co pamiętam wypłacane miały być nadgodziny wypracowane w lutym i marcu. Jeśli chodzi o poszczególne oddziały to np. w OR09 lista z naszymi nadgodzinami poszła do centrali dopiero w tamtym tygodniu


Ja mam nie zapłacone za 40 h nadgodzin z zeszłego roku i jakoś kadra sie nie spieszy wiec tak to wszystko działa
+4 # Pawel 2016-05-19 09:57
Cytuję rad:
Cytuję webmaster:
oczywiście przekażę to przewodniczącemu. Jednak z tego co pamiętam wypłacane miały być nadgodziny wypracowane w lutym i marcu. Jeśli chodzi o poszczególne oddziały to np. w OR09 lista z naszymi nadgodzinami poszła do centrali dopiero w tamtym tygodniu


Ja mam nie zapłacone za 40 h nadgodzin z zeszłego roku i jakoś kadra sie nie spieszy wiec tak to wszystko działa


O jakim zeszłym roku mówisz? przecież nadgodziny były płacone za luty i marzec 2016
+5 # jaja 2016-05-19 12:20
To macie rad burdel. Komentujesz bez sensu, bo nadgodziny mają być zapłacone za luty i marzec br. A skoro masz tyle nieodebranych godzin, to albo nikt nad tym u was nie panuje, albo ściemniasz.
0 # N 2016-05-20 04:25
On nie ściemnia naprawdę tak jest w wielu biurach. Dzieje sie to w przypadku przekroczenia tygodniowego limitu nadgodzin- nie można ich oficjalnie zaksiegować wiec "znikają."Spytajcie w kadrach OR 03 co zrobili z listami z biur.
+3 # Ela7 2016-05-21 12:31
Sami sobie pozwoliliście. Żaden pracodawca nie jest na tyle idiotą, żeby przyznać się do takiego działania.
+4 # Ela 2016-05-19 12:24
Głupoty jakieś wypisujesz rad.
-3 # rad 2016-05-19 13:47
Cytuję Ela:
Głupoty jakieś wypisujesz rad.

adCytuję Ela:
Głupoty jakieś wypisujesz rad.

zero ściemy piszę jak jest kadry twierdz że mi za to zapłacą tylko ciekawę kiedy poprostu od stycznia jestem na długotrwałym zwolnieniu lekarskim nie uważam żeby komentarz był bez sensu
+6 # ja 2016-05-19 15:12
Nadgodziny rozlicza się w okresach kwartalnych
+4 # Ela7 2016-05-21 12:30
Twój komentarz był bez sensu, bo napisałeś półprawdę.
+2 # N 2016-05-20 04:23
Sprawdź w kadrach ile ci zaksięgowali tych nadgodzin bo kierownicy radzą sobie tak: polecenie pracy na nadgodziny od pon do piątku a przed końcem okresu rozliczeniowego niszczenie ich. Należy się domagać aby zz wywalczyły drugią kopię każdego polecenia pracy dla pracownika.
0 # Duda 2016-05-14 17:36
Witam. Był audyt z bezpieczeństwa informacji ..a czy Prezes wie o tym, że takie jest łamane? W OR każdym każdy zna hasło innego pracownika, bo każdy klika nie na swoim haśle - nadzorującego bo chodzi o czas i umowy i kierownictwo daje przyzwolenie na to żeby plan wyrobić (ci z Po i PSL bo jeszcze są na swoich stanowiskach a PIS nic nie wie). Sądzę, że nowa władza nie wie o tym i coś z tym zrobi.
+3 # jaja 2016-05-16 08:20
Nie wszędzie tak jest. Taki bajzel zależy od kierownikow. U nas każdy pracuje na swoim haśle.
-2 # Daniel 2016-05-14 19:59
Jak wasze wrażenia po występie ministra Jurgiela w sejmie w ramach audytu ?
+10 # jaja 2016-05-19 13:28
Mam pytanie.
"W najbliższych dniach zostanie ustalony termin spotkania roboczego pomiędzy ministerstwem a przedstawicielami Agencji."
I co z tym?
-10 # Webmaster 2016-05-19 14:30
Na dzień dzisiejszy termin jeszcze nie został ustalony
+5 # Przypomnienie 2016-05-20 04:30
Tak na wszelki wypadek przed rozmowami przypominam o nie załatwionej przez zz sprawie prawa do strajku. Miało być pismo do Rzecznika Praw Obywatelskich w tej sprawie jako że nie jesteśmy admin. rządową sensu stricte i nikt nam tego prawa nie może ograniczyć inaczej niz tylko ustawą.Ustawa o rozwiązywaniu sporów dot. wyłacznie admin. rządowej i nie może być interpretowana rozszerzaąco w zakresie zakzau strajku gdyż jest to prawo konstytucyjne.
Dyskusja z pozycji osób, które mają prawo do strajku wygląda zupełnie inaczej....
+12 # ola 2016-05-20 14:40
I kolejna sobota do roboty kolejne nadgodziny kiedy to się skończy? Takie poniewieranie pracownikiem.
-9 # or06 2016-05-21 17:18
Cytuję ola:
I kolejna sobota do roboty kolejne nadgodziny kiedy to się skończy? Takie poniewieranie pracownikiem.


My robiliśmy tamtą sobotę i godziny w tygodniu, jakoś nie narzekamy. Zrobiliśmy wszystko co dobrze nalicza. Dzisiaj wolne.
+12 # or13 2016-05-22 15:28
Cytuję or06:

My robiliśmy tamtą sobotę i godziny w tygodniu, jakoś nie narzekamy.

No wielki powód do dumy...
W Swiętokrzyskim pracowaliśmy w poprzednią sobotę, popołudniami w tygodniu, w ostatnią sobotę i już dyrekcja przysłała nakaz pracy w nastepną sobotę. dziękujemy ci o wielka dyrekcjo za organizację i planowanie naszego życia. Co ja bym robiła gdyby nie wy? Może bym w domu posprzątała, coś ugotowała, wyszła gdzieś z dziećmi? Po co marnować czas z rodziną gdy można siedieć w pracy? A jak zrobimy swoje to w nagrodę dowieziecie wnioski z innych biur. Przecież nie możemy marnować czasu w domu. Dziekujemy ci Małgorzato o dwojgu nazwisk.
+15 # Sun Zi 2016-05-20 16:29
Z tego co pamiętam, jednym z ustaleń ZZ z Prezesem miała być jawność średniej wysokości nagród kwartalnych... kwartał minął kasa na kontach ale jakoś nigdzie nie mogłem informacji znaleść...
+1 # Zenek 2016-05-21 05:36
Prezesa wyciszyli.
+7 # or06 2016-05-21 16:41
Jesteśmy administracją rządową jeżeli chodzi o zakazy i nakazy i ograniczenia. Jeżeli chodzi o przywileje to wy, z jakiej racji. Przecież nie możemy was uznać za administrację rządową. Interpretują jak im wygodniej. Zawsze tak było, sądy pracy już się na ten temat wypowiadały. Teraz jak nas ETO najedzie to z 2015 przez dwa lata nie wyjdziemy. Ale to poprzednia ekipa nam zafundowała, a ta wymieniła ludzi którzy bałagan ogarniali.
+6 # kiki 2016-05-23 04:28
" etaty w ARiMR w związku z łączeniem nie są zagrożone"

a dotychczasowi pracownicy?
+3 # Kijek 2016-05-23 14:47
Cytuję kiki:
" etaty w ARiMR w związku z łączeniem nie są zagrożone"

a dotychczasowi pracownicy?

No racja. Etaty nie zagrozone lecz co z pracownikami? Etaty moxna ustalic np 10 tys osob a po laczeniu bedxie np 15 tys lacznie pracoenikow i co z tymi 5 tys?
+3 # OR03 2016-05-23 05:17
Jednoznaczne wyjaśnienie kwestii prawa do strajku, wzglednie załatwienie rozszerzenia przywilejów admin. rządowej na pracowników arimr to jest test na wiarygodność naszych związków. Na razie działacze zz obdarzeni chojnie stanowiskami kierowników i zastepców nie tykają problemu.
+2 # Robert 2016-05-24 08:52
Pismo w tej sprawie poszło w kwietniu do Głównego Inspektora Pracy. Odpowiedź zamieściłem dzisiaj na stronie. Kwestia strajku nie jest rozstrzygnięta, więc będziemy drożyć temat dalej.
+13 # Hela 2016-05-25 12:33
W tej chwili wszystkie nasze problemy wiażą sie z jednym - z pieniędzmi. Wynagrodzenie staje się ważne już nie tylko dlatego, ze powinnismy zarabiać więcej, ale także dlatego, że jeśli inne grupy zawodowe wywalczą sobie znaczne podwyżki, przy równoczesnym wzroście socjalu, my zostaniemy w tyle także o poziom inflacji, której wzrost jest bardzo prawdopodobny.
+12 # Ja 2016-05-27 11:31
Prawda.Ja byłabym zadowolona, gdybym przez wszystkie ostatnie lata dostawała podwyzkę w wysokości wskaźnika inflacji. Nie więcej. Wtedy moje wynagrodzenie byłoby dzisiaj o wiele wyższe (wszak to całe 8 lat) i nie martwilabym sie, ze nawet jeśli dostane parę stówek podwyzki (:) - to tak dla rozweselenia), to moje koszty utrzymania wzrosną jeszcze wiecej.

Comments are now closed for this entry

Dodatkowe informacje